header

header
~~~ HEART is a Masterpiece... so don't BREAK it~~~

me

me
hayatilah HIDUP selagi bernafas

Sunday, June 05, 2011

thE wEdding rEception cEramony.....

yesterday 4th june hari bersanding cousin aku (angah)... bertempat di Gelang Patah, Johor... dia nih sebaya aku.... huhu doaku semoga berbahagia sehingga ke anak cucu n akhir hayat....

Majlis bermula pada hari khamis 2nd june bertempat di Simpang Renggam Johor my aunts house, iaitu majlis kenduri kesyukuran menerima menantu....the ceremony berlangsung lepas isyak... thank GOD sume berjalan lancar... lauk pauk yang disediakan is based on my idea... masak lemak labu with long beans..., rendang ayam..., sambal tumis udang..., with fried salted fish.... idea lauk nih kluar sbb my aunts tnye aku nk mkn ape mase majlis itu.... so ape yg aku mengidam nk mkn aku ckp ler.. tak sangka plak idea aku yg diguna pakai..

after kenduri aku pown menyibuk2 dalam bilik pengantin... my sis n cousin minta idea untuk gubah hantaran... so aku without segan silu bg ler idea... ade juga gubahan yang aku reka... sentuhan dari aku ler...pihak kami menghantar sembilan dulang hantaran kepada pihak perempuan bertemakan black and white...

Wang mas kahwin bersama gelang emas

so on friday 3rd june, after solat jumaat..., rombongan pihak kami bertolak ke pihak pengantin perempuan di Gelang Patah johor.... then after asar mjlis pernikahan pown berlangsung di rumah pengantih perempuan yang terletak dijalan kelasi 7..., Alhamdulillah just sekali lafaz jer they become husband and wife.... thank GOD dia tak gagap....

after that mlm nyer ade majlis berinai, this part aku sangat2 tak boleh lupa... cause aku yg tak tahu ape2 diangkat menjadi bestman kepada pengantin lelaki... thank god ade spare bju melayu... dgn rase tak bersalah aku pown jd ler pengapit....ntuk mlm tuh saja..... this is new experience buat aku.. mne taw nnti2 aku plak naik pelamin.. :)

majlis berakhir pada hari sabtu selepas majlis resepsi berlangsung pada pukul 2.30 ptg... semua acara berjalan lancar... selain dpt beramah tamah dengan saudara mara aku... aku juga dapat pengalaman baru...


Acara memotong kek dihujung majlis persandingan


MAY GOD BLESS MOHD RIEZZAUDIN DAN NURSYAFIKA..
p/s sori if ade salah ejaan nma sbb aku pown tak sure nama cousin aku apatah lagi nama wife dia... umah groom punya address pown aku tak tahu... sorry

No comments:

Post a Comment