header

header
~~~ HEART is a Masterpiece... so don't BREAK it~~~

me

me
hayatilah HIDUP selagi bernafas

Monday, June 20, 2011

OucH BeLungKoR... mA H0meT0wN

huh today 20th june... aku follow my step bro n ma dad blik kampung... location TANJUNG  BELUNGKOR, kota tinggi johor... so hari nih kami saja nk try LEBUHRAYA E22 yang baru sahaja siap sepenuhnya n dibuka untuk laluan awam walaupun tidak secara rasmi..... ok path nyer bermula dari plaza TOL ulu tiram n exit will be at TOL Desaru... (bandar penawar).. ok talk about the environment lebuhraya nih mmg menarik sebab kami akan melalui satu jambatan ala2 penang bridge gitu.. merentasi kuala sungai johor (sungai Kota Tinggi) dari Tg. juling / Kong kong ke Tg. penyabong erm rugi tak bwk hazel aku.. lau tak sure aku snap pic punya..

inilah map nyer...
day view

night view

mercu tanda Johor yang baru
the bridge mmg superb... tapi jalan nyer dari lebuhraya dua lorong tiba-tiba jadi lebuhraya selorong..(dah macam jalan biasa tak macam highway pown.. sedih tak cukup bajet kowt...or maybe its over spend kat bridge yang superb tuh... hurm...) but any way congrat to johor government sbb berjaya juga menyiapkan lebuhraya yang mampu memudahkan rakyat...

sampai destinasi aku kat Tg. Belungkor.. aku, abg aku n abg tiri aku tiba2 dapat idea untuk carik Lokan.. hihi OMG aku tak pernah carik binatang tuh n tak tahu cara2 nyer.. so i just follow n take it as a challenge from my brother... thank GOD i am a quick learner... so dalam mase sejam kami dapat ler mengumpul 8 kg Lokan pelbagai saiz... aku just dapat dalam 11 or 12 ekor jer.. tapi cecah 2 kg... huhu and my dad plak yang duduk berborak kat kedai kopi dengan member2 dier yg lame dah dier tak jumpa sempat beli siput gong gong 5 kg n the price RM8 per kg ...

Lokan it's hard to find...

Siput Gong Gong dah masak pown...
p/s feel so happy because i have new experience + teroka laluan baru n dapat letih yang berbaloi...

No comments:

Post a Comment