header

header
~~~ HEART is a Masterpiece... so don't BREAK it~~~

me

me
hayatilah HIDUP selagi bernafas

Monday, July 25, 2011

HaRi bUanG pULus...

 

hari nih... pulus aku terbuang rm65 gara2... aku membengkokkan rim kereta n menyebabkan tayar kereta aku pancit... baru aku tahu begini cara2 nk membetulkan rim kereta yang bengkok... hurm... actually dah dua tiga hari jugak rim kereta aku nih bengkok... tapi sebab kawasan yang bocor aku dah tampal jadi aku malas nk betulkan rim nyer... tapi semalam petang aku terperasan yang tayar tuh sekali lagi flat... mungkin ade bocor yang lain... mungkin juga kawasan rim yang bengkok tuh tempatnyer.. jadi terpakse arr aku betulkan... (tgk arr video nyer...)

lps dah settle bahagian rim tayar plak.. mekanik tuhh kata kalau tampal ikut dalam lagi elok tayarnyer.. so aku pown setuju dier pown dengan susah payahnyer tampal tayar itu ikut belah dalam...

kawasan yang nk ditampal... lps sapu gam...

gigih tak abg mekanik nih...

selepas ditampal....( but still bocor lagik...)
tapi lepas tampal belah dalam tayar nih still bocor... siap ade extra satu lagi bocor.. aduh pale aku sakit mase tuh takut kne tuko tayar... last2 dier tampal ikut luar jer.. settle masalah bocor tuh...

then ade plak second problem.. tayar yang dah kne tampal td bengkak plak.. so ade benjol2 kat bahagian yang terkena hentakan..  abg tuh kata boleh guna tapi mungkin tak boleh laju sebab akan gegar.. sebab tak balance... so dier suggest tukat tayar depan ke belakang.. n yang belakang kedepan... huh nasib baik boleh.... lega...

huh kotor kreta aku kan... tak sempat nk cuci~~~

sian dier patah kaki....

p/s TQ kat Ed Amer yang  bagi taw pasal bengkel nih... credit kat bapak aku sebab tolong byrkan... hihihihi

2 comments:

  1. hati hati ar pasni ek.. elak follow lori dedekat

    ReplyDelete
  2. oraite shin... thanks 4 the advice... huhuhu mse tuh rushing arrr nk e'erk....:)

    ReplyDelete