header

header
~~~ HEART is a Masterpiece... so don't BREAK it~~~

me

me
hayatilah HIDUP selagi bernafas

Sunday, July 31, 2011

AdvenTuRes to BaToo Pah-at.......

Hye...

i have done something crazy yesterday... mane tak nyer... tak pernah umo aku pergi ke batu pahat... but suddenly yesterday hati aku macam terbuka sangat untuk tolong hantarkan shin (kawan fb aku) untuk pergi ke batu pahat... dier pun lebih kurang macam aku... kurang arif ngan bandar batu pahat... maklum lerr kalau tade ape2 yang perlu dicari kat sane takkan jejak kaki aku kat sane kowt... huhuuhu...

agak-agak korang perasan tak batu yang kena pahat tuh?...
Shin nak beli butang baju melayu... penah jugak aku cakap kat dier ngape jauh beno sampai ke batu pahat sana... dier cakap kat sana jer yang ade... yang dier tersangat berkenan n jatuh hati... kate nyer... so diatas kesempatan itu juga aku yang memang telah lame berhajat untuk membeli songkok tinggi untuk hari raya tahun nih telah menyuka n merelakan diri aku untuk menemani shin ke batu pahat...( sambil nyelam... semput~~~ erh minum air arr...)

well~~~,

as both of us nih mmg tak berapa familiar dgn batu pahat...(aku mmg buta kayu pasal batu pahat).... so kami guna ler bantuan GPS... masa pergi aku yang drive... dengan tak tahu jalan aku redah juga... sambil shin bagi petunjuk jalan (kiri, kanan, u turn, round about kul 3 lerr, 12 lerr, n 9....) dgn di bantu GPS...

Square One batu pahat....
shin tahu juga serba sedikit... jadi mase pergi ke destinasi pertama mmg tak sesat alhamdulillah... sampai kat Square One shin pown carik ape yang sangat dia hajati..( butang baju melayu..) nasib baik ade...walaupon harge boleh tahan sebijik jatuh rm 60 tapi 4 me mmg worth it... (hengat tak hengat punya ler nk bergaya mase raya nanti kate nyer.... )

well after pusing2 dalam Square One tuh kami still tak nampak kelibat songkok ( agak give up jugak)... so shin ajak mamam dlu memandang kan dia sudah lapar ( aku pown same lpr jugak...)... so kami sapdek dulu kat polka dot... huhuh name rest. nih comel sungguh.... ngeh3x... aku order bandung cincau.. shin plak ABC... huhuu.... makan~~~ both of us amik roti john..( shin daging aku ayam)

ABC ngan Bandung Cincau...

sekali roti john daa~~~

yang ayam aku punya daging shin punya....
dengan keramahan si shin nih.. tanpa berat mulut dier pown bertanya pelayan kat situ pasal tempat mane nak crik songkok tinggi.. then that guy bagi taw kat jalan pasar... area tuh mungkin ade... so~~ kami tertanye2 mane plak lerr dok nyer jalan pasar.... shin tetap gigih nk crik tmpt jual songkok tuh... padahal aku yang nak beli... ( but anyway i like his afford.... susah betul dier nih putus asa..) kami redah juga sampai kami tiba di jalan pasar.. n kat sini lerr aku dapat beli songkok tinggi yang menjadi idaman aku dengan harga yang berbaloi.. rm45.... ( aku agak relaks sebab shin yang susah payah drive...)

Songkok tinggi 5"
beza songkok tinggi n biasa

huhuhu Yakin~~~
lastly...

mase nk balik dari jalan pasar kami terpusing2 nak mencarik jalan kuar coz almost all road is one way road... so kami guna lerr bantuan GPS sekali lagi.. tapi kali nih hampe sikit.. sebab GPS tuh tak dapat detect real way to go to the main road... then kami guna instinct n bace sign board yang JKR sediakan... maka dapat ler kami keluar dari puast bandar batu pahat.... dengan selamat.. hihihihi...

p/s credit to Shin sebab post wall pasal nk ke batu pahat.... (lau tak mungkin sampai ke saat ini aku takkn pernah jejak kaki ke batu pahat....)

No comments:

Post a Comment