header

header
~~~ HEART is a Masterpiece... so don't BREAK it~~~

me

me
hayatilah HIDUP selagi bernafas

Sunday, August 07, 2011

thE aGe'S

so hr nih 7 hb 8 2011.... hari nih hari ke 7 umat islam berpuasa di bulan ramadhan.... hari nih aku anggap special larr jugak sebab umor aku bertambah dari 25 tahun menjadi 25 tahun dan satu bulan... Alhamdulillah panjang lagi usia aku untuk sebulan.... walaupun panjang usia kita tak pernah kita ketahui kerana usia adalah rahsia tuhan buat manusia... sangat bersyukur pada tuhan sekiranya kita merupakan salah satu orang yang tahu bila kita akan mati... itu satu nikmat pada kita... means kalau kita ade sakit kronik like barah or what ever penyakit lain yang mmg tak boleh cure n doktor telah membuat andaian jangka umor kita berapa... for me its most precious thing to have in life... mungkin dengan cara macam tuh kita akan mampu untuk bertaubat n beramal ibadah secukupnya... untuk menemui Allah.... isn't it?..

well~~~ itu ape yang aku pikirkan ler(pendapat peribadi).. mungkin pada org lain pendapat mereka tidak seperti aku... maybe its a burden to someone that know their actual life, means how long they gonna live on this little earth... right?. even some of them think they'll not have enough time to make anything what they want in their life...  but the truth is human cannot change their faith in death... sebab seorang manusia akan mati tidak boleh cepat walau sesaat dan juga tertangguh walaupun sesaat... means nobody or nothing can't change their faith in death... no one will know their exact time of death...

p/s actually terlebih tgk citer arnold (susah nak eja) dalam the 6th day...(about cloning people untuk melawan kuasa tuhan akan kematian....)

No comments:

Post a Comment