header

header
~~~ HEART is a Masterpiece... so don't BREAK it~~~

me

me
hayatilah HIDUP selagi bernafas

Wednesday, September 21, 2011

AnuGerah TeRulUng....

hye.. salam buat sahabat.. setelah beberapa entry yang aku masukkan adalah entry yang merapu... aku harap entry kali  nih berguna untuk kalian semua...

semenjak dua menjak nih fb aku dilimpahi dengan iklan2 dari thailand.. dan iklan ini sangat berkesan pada aku mungkin setiap org ade penilaian sendiri tapi pada aku ianya memberi kesan yang sangat dalam.... mari kita lihat iklan ini...



iklan2 ini sangat menyayat hati aku.. kedua2 iklan ini berkaitan keluarga... dan ianya ditujukan khas buat insan bernama ayah, papa, daddy, bak mahupun bapak... seperti pepatah kasih ibu membawa ke syurga kasih ayah tiada tandingnya.. benar dan nyata dari iklan ini seorang bapa sanggup berkorban untuk anaknya.. dan sanggup bertahan untuk anaknya.. besarnya pengorbanan ayah dalam membesarkan anak-anak tidak dapat kita sangkal.. walaupun mungkin ayah kurang memberi masa pada anak-anaknya.. tetapi itu semua dilakukan demi anak-anak... demi sesuap nasi.... tidak kurang hebatnya dengan ibu yang membesarkan dan melayan kerenah kita setiap masa...

tersentuh hati afied bila tgk kedua-dua iklan ini.. sungguh ringkas tetapi begitu bermakna kerana kasih ayah itu memang tiada tandingan nya.. jadi mungkin anda patut menyayangi ayah anda selagi dier masih ade... begitu juga saya saya sayang ayah saya ketat2.. TQ ayah membesarkan dan melayan kerenah aku selama 25 tahun ini....

3 comments: